KHAS ERC Performans ve Siyaset Webinarları – Dr. Bess Rowen
Kitap Söyleşisi: The Lines Between the Lines: How Stage Directions Affect Embodiment
Konuşmacı: Dr. Bess Rowen
Moderatör: İlhan Çamiçi
Tarih: 1 Aralık 2021 Çarşamba, 19.30 Istanbul (GMT +3)
11.30 New York, 16.30 Londra, 17.30 Orta Avrupa Saati
Lütfen webinar için önceden kayıt yaptırınız:
https://us02web.zoom.us/j/88677142380
Meeting ID: 886 7714 2380 Şifre: 234015
Toplantı dili İngilizcedir.
Bir sahne direktifinin amacı nedir? Sözlü diyalogun satırları arasındaki bu italik satırlar bir oyunun türü, atmosferi, tonu, görsel düzeni, karakterleri ve diğer unsurları hakkında bize birçok bilgi verir. Ama sahne direktifleri birbirine benzemez. Çünkü sahne direktifleri, sahnede nasıl insanların beden bulacağını hayal etmemize yardım eder, dolayısıyla performans çerçevesinde nasıl temsilleri tekrar ettiğimize veya altüst ettiğimize dair varsayımlarımızı sorgulamamıza katkıda bulunur. Satırlar arasında kalan bu diyalog satırları, sahnede ne hayal ettiğimizin sınırlarını şekillendirme gücüne sahiptir.
Dr. Bess Rowen tiyatro kuramcısı, tarihçisi ve uygulayıcısıdır. Çalışmaları kendi adlandırmasıyla “duygulanımsal sahne direktifleri”ne, yani gelecek tiyatro icracılarının fiziksel ve duygusal yanıtlarını bağlayacak biçimlerde yazılmış sahne direktiflerine odaklanır. İlk kitabı The Lines Between the Lines: How Stage Directions Affect Embodiment [Satırlar Arasındaki Satırlar: Sahne Direktifleri Bedenleşmeyi Nasıl Etkiler?] Michigan Universitesi Yayınları tarafından Ekim 2021’de yayımlanmıştır. Yeni projesi, tiyatro ve performansta trans ve non-binary temsiller hakkında önemli meseleleri ele aldıkları Amerikan Tiyatro Araştırma Topluluğu’ndaki (American Society for Theatre Research) Transfeminizmler çalışma grubuyla yaptığı çalışmalardan yola çıkıyor.
Rowen, The City University of New York’taki (CUNY) doktora sürecinde Andrew W. Mellon Fellowship in Public Humanities ve Graduate Center Dissertation Fellowship burslarına hak kazanmıştır. Oyuncu Hakları Derneği (Actors’ Equity Association) aday üyesidir ve Michael Howard Stüdyoları, Berkshire Tiyatro Festivali ve İrlanda’daki Gaiety Oyunculuk Okulu’nda oyunculuk eğitimi almıştır. Yönetmenlik, sahne direktörlüğü, hatta az da olsa oyun yazarlığı yapmıştır. Rowen aynı zamanda The Eugene O’Neill Review dergisinin performans inceleme editörü ve American Theatre & Drama Society’nin konferans planlayıcısı olarak çalışmaktadır. Yakın tarihli makaleleri Modern Drama, Theatre Topics, the Journal of Dramatic Theory and Criticism, Theatre Journal gibi dergilerde yayınlanmıştır. Sahne direktifleri, toplumsal cinsiyet ve cinsellik kuramları, kadın oyun yazarları, İrlanda tiyatrosu ve tiyatral ayaklanmalar ilgi duyduğu alanlardır.
Bu webinar serisi ve “Ulusal Abjeksiyonu Sahnelemek” başlıklı araştırma projesi, Avrupa Araştırma Fonu Başlangıç Fonu (ERC-2019-StG, Hibe No: 852216) sponsorluğunda gerçekleştirilmektedir.
İnternet sitesi: https://stagingabjection.com/
Twitter: @StagingAbject
Instagram: @stagingabjection
Facebook Sayfası: ERC Staging National Abjection/ERC Ulusal Abjeksiyonu Sahnelemek